keskiviikko 16. syyskuuta 2015

Toinen näkökulma


 Toinen Näkökulma - 30x30cm tussityö

Piirsin taannoin opiskelujen ohella sketsivihkoon poikkeuksellisesti valmiin työn.
Taaskaan en liioin miettinyt mitä piirrän, mutta työn merkitys alkoi valjeta valmistuessaan, tämähän on työ minun näkökulmasta.
Menneestä sellaisesta, vuosien takaa tunnistan itsessäni puolen joka vieläkin aika ajoin minussa aktivoituu. Suhtautumiseni ympäröivään maailmaan, loputon vierauden tunne kuin olisin toisessa maailmassa ovieni ulkopuolella. Tai pikemminkin mieleni ulkopuolella. Ylimielinen ja vihamielinen asenne muita ihmisiä kohtaan, tunne siitä kuinka kukaan ei näe totuutta, ei kykene mihinkään muuhun kuin onnettomien rutiiniensa pyörittämiseen, lauma lihaa ja luita kompuroimassa toisiinsa kylmässä, mustassa tyhjiössä.
Olen kiitollinen ja huojentunut juuri nyt siitä ettei minun tarvitse suhtautua muihin näin. Oikeastaan olen ymmärtänyt että olen suhtautunut juuri itseeni näin. Ja on vaikea kohdella muitakaan toisin jos ei ole hitustakaan armoa omaa olemassaoloaan kohtaan. 
Olin itse sokea itselleni ja toimilleni, olin täysin kädetön tekemään kurjalle tilalleni mitään, katkerat syytökseni minua rikkoneita kohtaan veivät minulta mahdollisuuden tehdä elämälleni mitään, sillä kuinka korjata jotain jos ajattelee kohtalonsa oleva toisten käsissä?

Toivottavasti saat tästä jotain irti.



Tänään kuitenkin olen kiitollinen siitä että osaan rakastaa itseäni ja muita. Kaukana ovat ne päivät kun laahustin kaduilla virttyneenä elävänäkuolleena liian suuret vaatteet päällä itseäni häveten ja vihaten, Voin olla juuri sellainen kuin haluan olla ja oloni vain kevenee mitä rehellisemmin sitä teen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti